Alkuun nyt heti tällainen oikein kaunis kuva, että tiedätte kuka kirjoittaa. :)

Jaa että mitkä tankkaukset? No ruohotankkaukset tietenkin!

Ollaan oltu tällä viikolla ulkoiluilla tavallista enemmän, ja mamma ihmetellyt tuota mun ruohon syöntiä yhä enemmän ja sitä kuinka se on lisääntynyt. Sitten se vaan tokas mulle siellä ulkona, että "Voi mikä lehmä meidän Wilmasta on tullu." Ja mä olin tietenkin aivan että siis anteeks mikä, eihän mus oo edes täpliä (jokka olis valkosella pohjalla). SItte jos mä nielaisisin kiven niin mamma varmaan rupeis nimittelemään kanaksi...

Sekin tuossa vihreän syömisessä mammaa niin ihmetyttää, kun enhän mä edes oksenna sitä ulos. No en tietenkään, mitäs mä nyt turhaa oksentelemaan, kun mulla on niin cool pötsi, että se kestää ruuan ku ruuan. ;) On toi heinän syönti nyt paljo järkevämpi harrastus, kun ihmisillä joku tiskaaminen tai pyykinpesu puhumattakaan jostain aivan turhanpäiväisestä laskujen maksamisesta. Mitä se sellainen on!?

Eli joululahja toivomukset on selvät, mikä vain vihreä kelpaa kunhan siinä ei ole piikkeijä! Oonhan mä kaktustakin kerran maistanut, eikä kyllä yhtään tullut huonoja makukokemuksia. Ainut mikä siinä häiritsi oli ne piikit ja nekin häiritsi vain mammaa eikä mua.

Eipä siellä ulkoilulla nyt paljon ihmeempiä tapahtunut. Kieretelin pihaa ja niin päin pois. Empä mä paljon pysähtyllyt, paitsi joskus jotain uusia hajuja haistelemaan tai jos mamma ei aintanut meikäläisen kävellä pensaikon läpi. Mä en kyllä ole vieläkään hoksannut, että miksi ihmeessä noiden ihmisten pitää kiertää pitkän kautta kun puskan ali pääsisi paljon lyhyempää reittiä.

Mitä Miiruun tulee, niin se on ulkoiluilla kuulemma ihan mun vastakohta. Se vaan istuu nauttimaan ulkoilmasta keskelle pihaa ja siinä sitten odotellaan viitisen minuuttia, kunnes siirrtyy toiseen paikkaan, missä pantteri istuskelee vielä vähän kauemmin. Mamma sanoo, että kyllä se ymmärtää Miirua, kun Miiru on vielä alkutaipaleellaan saanut ulkoilla vapaasti ja nyt sitten joutuu kulkea valjaissa. Kyllähän se nytkin vielä joskus vapaana ulkoilee, vaikkakin mamman valvonnassa. Mun mielestä se kököttäminen on ihan pelkkää laiskuutta ei mitään muuta!